Jak propagovat a neporušovat zákony

Nejsem právník, proto následující informace konzultujte s odborníky.

Připravil jsem různé videonávody, které ukazují, jak legálně propagovat affiliate odkazy. Bohužel lidé jsou vynalézaví a někdy se stane, že poruší zákony, což znamená špatné jméno pro naši společnost a má za následek okamžité zrušení uživatelského konta.

Aby se vám to nestalo, připravil jsem pro vás tento článek, kde vyjmenuji nejčastější problémy, se kterými se setkávám, když kontroluji, jak uživatelé AffilProgramu propagují.

1) Zasílání nevyžádaných obchodních sdělení – SPAM

Tento problém se vyskytuje často a je asi nejzávažnější.

Každý z nás má ve svém emailovém programu mnoho emailových adres. Jedna věc je, zda jim zasíláme soukromé zprávy nekomerčního charakteru, nebo jim zašlete komerční sdělení. To, že vy daný email nepovažujete za obchodní sdělení, nemění nic na věci, že příjemce ho za obchodní sdělení považovat může.

Zasílání obchodních sdělení se řídí zákonem 480/2004 Sb. o elektronické komunikaci, ke kterému existuje dodatečně vysvětlující text a seznam otázek a odpovědí. Doporučuji si prostudovat všechny tři odkazy!

Hlavní podmínkou zaslání obchodního sdělení emailem / SMS je „SOUHLAS příjemce se zasíláním obchodních sdělení„. Vy jako odesílatel obchodních sdělení, musíte evidovat, kdo a kdy vám ten souhlas dal, a kdo si už nepřeje od vás dostávat obchodní sdělení.

To znamená, že obchodní sdělení můžete zasílat až po souhlasu, a když příjemce odvolá souhlas, musíte ihned ukončit zasílání obchodních sdělení. Toto si musíte evidovat. Ideální je použít nějaký systém, který toto spravuje za vás, tzv. autoresponder.

Výhoda autoresponderu je, že vám eviduje databázi kontaktů, kdo se přihlásil, kdy, na jakém webu, kdy se odhlásil, zda je jeho email funkční a automaticky přidává na konec emailu informaci, jak může příjemce zrušit odběr obchodních sdělení, co vyžaduje zákon.

Souhlas se zasíláním obchodních sdělení nejčastěji získáte tak, že návštěvník vyplní na vašem webu formulář, kde bude zaškrtávací políčko, které musí sám zaškrtnout a toto políčko bude mít název „Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení„, nebo „Souhlasím s Obchodními podmínkami„, nebo „Souhlasím s Podmínkami použití“ a pod odkazem Obchodní podmínky nebo Podmínky použití bude stránka, kde bude jasně uvedeno, že odesláním formuláře návštěvník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení.

Další možností je, že pod formulářem bude uvedeno „Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení.“ nebo Podmínkami použití apod.

Pokud kontaktní informace nemáte z webu, je nutné si souhlas vyžádat např. emailem, kde uvedete, jakým způsobem příjemce souhlas uděluje (např. odpovědí na email, nebo kliknutím na nějaký jeho speciální odkaz) a také informaci o tom, že tento souhlas může kdykoliv odvolat a způsob, jakým ho odvolá.

Je důležité, aby žádost o souhlas se zasíláním obchodních sdělení neobsahovala nic komerčního. Žádost samotná nesmí být obchodní sdělení! První obchodní sdělení můžete příjemci zaslat až po získání jeho souhlasu.

Správný email (obchodní sdělení) musí obsahovat:

  • email musí být viditelně označen jako „obchodní sdělení“.
    .
    Doporučuji tento text uvést do nadpisu emailu (pokud kvalita vašich kontaktů je slabá). Pokud máte dobrý vztah s příjemci, tak můžete tento text uvést do těla emailu na začátek nebo na konec.
    .
  • email musí obsahovat zprávu, jak může příjemce ukončit odběr obchodních sdělení.
    .
    Obvykle se na konec emailu uvede věta: „Pro ukončení zasílání obchodních sdělení odpovězte na tento email s nadpisem ODHLÁSIT„. Pokud používáte autoresponder, ten vloží na konec emailu odkaz, na který příjemce klikne a tím se odhlásí z odběru. Výhoda je, že nemusíte emaily číst a ručně odmazávat ze seznamu příjemců.
    .
    Je důležité si uvědomit, že když někdo zruší souhlas se zasíláním obchodních sdělení, chce ho zrušit ihned, proto byste měli vždy nejprve upravit seznam příjemců se souhlasem, a až potom zasílat další email s obchodním sdělením. Jinak riskujete naštvané emaily a hlášení na Úřad pro ochranu osobních údajů, který vykonává dozor nad zasíláním obchodních sdělení.
    .
  • Doporučuji ještě do emailu uvádět, kde jste získali kontakt na daného člověka. Prosím vyhněte se použití věty: „Kontakt byl získán z veřejných zdrojů„. To je blbost.

Pokud dostaneme hlášení od některého z příjemců, že jste jim zaslali SPAM, jsme nuceni okamžitě ukončit vaše uživatelské konto v AffilProgramu. SPAM netolerujeme!

2) Nabádání uživatelů, aby klikali na odkazy za účelem umělého navyšování provizí

Na toto ihned zapomeňte. Výsledek této aktivity poměrně rychle zjistíme a vaše konto bude ihned zablokováno. Cílem affiliate programu je prodávat produkty a služby na zapojených webech. Abyste produkty prodali, potřebujete návštěvníkům webu správně produkty odprezentovat. Navíc, čím více objednávek získáte, tím více se můžeme bavit o tom, že získáte vyšší provizi za prodej, tj. místo 25% se můžete postupně dostat až na 50%.

3) Kopírování textů a obrázků z našeho webu na svůj web

Všechny texty a obrázky na našich webech jsou chráněné autorským zákonem.

Nejčastěji se setkáváme s tím, že někdo okopíruje obsah stánky Odměny. To je zlé. Uvědomte si, že informace o odměnách se mohou měnit, a pokud zkopírujete na svůj web tento text, časem může být nepravdivý a tím slibujete návštěvníkům něco, co není pravda. Toto považujeme za poškozování jména naší společnosti a riskujete zrušení uživatelského konta.

Dalším problémem je zkopírování celých článků, nebo ještě hůře referencí našich klientů s fotkami. Všeobecně fotky jsou chráněné autorským zákonem a my vlastníme licenci, aby tyto fotky mohli být na našem webu. Pokud tuto fotku použijete na svém webu a nemáte na ni licenci, tak porušujete zákon.

Navíc fotky osob jsou ještě citlivější. Naši zákazníci nám dali souhlas se zveřejněním svého foto a reference na našem webu, kde jim garantujeme prezentaci, která nepoškozuje jejich pověst. Také naši zákazníci nás někdy požádají, abychom více jejich referenci a foto nezobrazovali, a potom jejich text musíme odstranit z webu.

Pokud texty a foto ukradnete na svůj web, vystavujete se problémům. Nedělejte to!

Jediné texty a fotky, které můžete z našeho webu použít na propagaci jsou bannery vevnitř provizního systému. Tyto texty a fotky mají licenci, že je možné je použít i na jiných webech.

4) Zveřejňování „pracovních nabídek“

Jako affiliate partner NEJSTE zaměstnancem naší firmy, a proto se nemůžete na webu prezentovat způsobem, který by mohl být vykládán jako, že zastupujete naši firmu.

Také affiliate marketing není zaměstnání. NEHLEDÁME ŽÁDNÉ ZAMĚSTNANCE!
Proto je zakázáno zveřejňovat inzeráty, které působí dojmem, že hledáme zaměstnance.

5) Vkládání inzerátů na inzertní servery

Opakované vkládání inzerátů na inzertní servery zdarma se považuje za „inzertní SPAM„. Porušujete tím podmínky inzerce na daném inzertním serveru a poškozujete jméno naši společnosti. Placená inzerce je obvykle inzertními servery tolerována, ale je potřebné detailně prostudovat podmínky inzerce. Tento způsob propagace může mít za následek zrušení uživatelského konta, proto použijte raději jiné postupy ze sekce Návody.

Na závěr…

Ján Michalička

Ján Michalička

Toto jsou nejčastější přestupky, které musíme řešit. Pokud se objeví něco dalšího, přidáme to na tuto stránku. Proto se na ni čas od času podívejte.

Komunikujeme s vámi… proto, pokud si nejste jisti, zda vás způsob propagace je v pořádku, tak nám napište, napište nám, co plánujete, nebo nám zašlete odkaz na váš web na připomínkování.

Poradíme vám, jak to dělat správně a vyhnete se nečekaným problémům.

Úvodní informace o provizním systému AffilProgram.cz

Affiliate program je systém, kde doporučujete produkty a služby
na webech zapojených v systému s cílem prodat produkt nebo službu.

AffilProgram.cz nemá za cíl registrovat bezhlavě lidi, že si vydělají rychle prachy.
Vstupní bonus a provize za doporučení dalšího partnera byly zrušeny 1.6.2012.

Také se chvíli zamyslete nad tím, proč Vám provize vůbec dáváme,
a odkud je bereme. Jedinou možností je prodej produktů a služeb
na našich webech.

Vaším cílem je vyhledávat komunity lidí, kteří se zajímají o osobní rozvoj,
prosperitu, dosahování úspěchu, podnikání na internetu apod.
Zamyslete se, kde tyto lidi najdete, a představte jim naše produkty a služby.

Nejlépe je pozvat lidi zajímající se o osobní rozvoj na naše internetové přednášky.

Poskytujeme také malé provize „za klik“, ale cílem těchto provizí je,
abyste viděli statistiky, který typ reklamy vám funguje, a který ne.

Pokud si myslíte, že zbohatnete klikáním na vlastní odkazy, nebo nabádáním
jiných lidí, aby klikali na Vaše odkazy bez zájmu o daný produkt nebo službu,
tak to časem zjistíme a Vaše konto bude zablokováno až do vysvětlení.

Je běžné, že na 100 kliků následuje alespoň jedna registrace na přednášku,
nebo nákup propagovaného produktu nebo služby.

Pokud máte mnoho provizí za kliky, ale žádné provize za registrace nebo prodej,
něco děláte špatně a měli byste přehodnotit strategii, nebo toho nechat.

Pokud chcete vidět, jak to funguje, můžete jednou kliknout na vlastní odkaz,
a potřebujete několik minut vyčkat, protože provize se objeví v statistikách
až za několik minut. Tím ověříte odkaz, že funguje a už na svůj odkaz neklikejte!

Doporučujeme dělat propagaci jenom způsoby uvedenými na stránce: Návody

Pokud chcete zkusit nějaký jiný způsob, tak ho s námi konzultujte.
Za úmyslné, nebo neúmyslné poškozování naší společnosti bude Vaše konto zrušeno.
Proto si nevymýšlejte texty s neúplnými nebo nepravdivými informacemi.

Nejsme žádná bezejmenná firma. Máte na webech naše fotky, kontakty,
pokud chcete, můžeme se dohodnut na setkání v Praze, nebo přes Skype.

Affiliate marketingem se zabýváme mnoho let a víme, co funguje a co ne.
Pokud jste ochotní s námi spolupracovat, rádi Vám pomůžeme.

Pokud máte nějaký další dotaz, podívejte se také na stránku: Časté dotazy

Ján Michalička

Ján Michalička

S pozdravem

Ján Michalička
Váš affiliate manažer

Provize za kliky

Cílem affiliate programu je prodej produktů a služeb na zapojených webech.

Je důležité si uvědomit, že jenom prodej koncovým zákazníkům generuje obrat a ten umožňuje, abyste mohli získávat provize. Provize se musí z něčeho vyplácet.

V affiliate systému AffilProgram.cz poskytujeme provize za proklik nebo za akci (vyplnění registračního formuláře), ale cílem je, aby zákazník nakoupil produkty nebo služby.

Vím, že existují různé „klikačky“ a sem tam někoho napadne, že rychle vydělá peníze tím, že lidi budou jenom klikat na odkazy bez skutečného zájmu o daný produkt, nebo službu.

Pokud vás láká tato možnost, upozorňuji, že tyto činnosti sleduji a v případně podezření vám budou provize za prokliky vypnuty.

Také tento provizní systém je určen pro Česko a Slovensko. Pokud se budete snažit získat velkou návštěvnost z jiných zemí, provize za prokliky vám budou vypnuty.

Je běžnou praxí, že na 100 prokliků je alespoň jedna provize za prodej, nebo akci (vyplnění formuláře). Ze své zkušenosti a zkušenosti jiných affiliate partnerů mohu potvrdit, že toto není problém dosáhnout a vyděláte si mnohem více, jako za snahu o podvodné kliky.

Proto při propagaci mějte na mysli hlavní cíl: Prodej koncovým zákazníkům.
A potom se zamyslete nad strategií, jak toho dosáhnete.

Ján Michalička
Affiliate manažér